Я у світі 4 клас

Конспект інтегрованого уроку у 4 класі «Я у світі» та «Математика»

Бюджет сім’ї. Економія та збереження майна. Дії з багатоцифровими числами.

Мета: сформувати  в учнів поняття про бюджет, доходи та витрати сім’ї; розширити знання дітей про прибутки, про джерела їх надходження та шляхи використання; навчити використовувати набутi знання практично; удосконалювати вміння розв’язувати економічні задачі, виконувати дії з багатоцифровими числами;

розвивати пізнавальний інтерес учнів, вміння працювати в групі, логічне мислення; розвивати вміння працювати з різними джерелами знань, узагальнювати, робити висновки;

виховувати творчу активність, самостійність у формуванні нових знань.

ОБЛАДНАННЯ: комп’ютерна презентація, роздатковий матеріал з теми, квітка .

ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

1. Привітання

Ви почули вже дзвінок?

Починаємо урок!

Наших гостей привiтаєм,

Їм здоров’я побажаєм.

А ось перед вами – нелегкі завдання,

То ж бажаю вам всiм успіхів в навчанні!

– Але для початку  давайте пригадаємо, як ми повинні працювати і взаємодіяти на уроці.

  1. Слухати уважно вчителя та один одного.
  2. Бути активними.
  3. Висловлюватися чітко та зрозуміло.
  4. Поважати думку іншого.
  5. Не перебивати товариша.
  6. Справді, коли в класі панує злагода і взаємоповага, то і робота в такому класі злагоджена і продуктивна. То ж розпочинаємо.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Відгадування загадки.          Він людина ділова, діловішої нема.

                                                      Справами всіма керує, наполегливо працює.

                                                      Знає що по чому й де- ніхто його не проведе.

                                                      Де купити, що зробити, більше б грошей заробити.

– Хто ж це, діти? Відгадайте. ( Бізнесмен )

2. Технологія « Мозковий штурм»

-Хто такий бізнесмен? ( Це ділова людина, що займається бізнесом.)

А що ж таке бізнес? ( Бізнес – це справа , яка дає прибуток.)

– Кожна  людина в сучасному світі повинна чимало знати, добре володіти мовою ділової людини. Тому зараз ми проведемо економічну розминку.

3. Економічна розминка. 

3.1.Вправа «Збери прислів’я». Робота в групі.

 -Утворіть  прислів’я та приказки,поєднавши ліву і праву частини.

  •  Спершу треба розсудити,        а тоді купити.
  •  Живи не як хочеться,               а як можеться.
  •  Запас                                          біди не чинить.
  •  Не доглянеш оком,                   то доложиш боком.
  •  В ліс не поїдемо,                       то й на печі змерзнемо.
  •  Сім’я –                                        перша школа бережливості.

3.2 Вправа «Загальна назва». Робота в парі.

– Доберіть до слів загальну назву.

Іграшки, книжки, меблі, одяг, що продаються в магазині.( Товар).

Гривні, долари, марки, євро, ліри.( Гроші).

Телевізор, холодильник, епектроплитка.(Електроприлади).

Потяг, автобус, літак, автомобіль.( Транспорт).

Стипендія, заробітна плата, пенсія. (Доходи родини).

3.3. Вправа «Назви інакше».

– Доберіть слова, близькі за значенням.

Економний ( бережливий, ощадливий, хазяйновитий ).

Працьовитий (роботящий, працелюбний, трудолюбивий ).

– Назвіть слова, протилежні за значенням.

Працьовитий( ледачий).                         ІЦедрий( скупий).

Бідний( багатий).                                   Премія( штраф ).

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Асоціації на дошці» (Квітка з чотирма пелюстками)

– Скажіть, якщо ми зібралися тут всі разом – і хлопчики, і дівчатка, – то як нас можна назвати ? (Клас; шкільна сім ‘я, шкільна родина, колектив, товариші, партнери ).

– Як ви гадаєте, чому нас можна назвати шкільною сім’єю? (Люди в сім ’ї поважають один одного; дружать. В сім’ї панує взаєморозуміння та повага один до одного, є дружні стосунки, спільна праця, ведеться сімейне господарство).

– Справді, коли в сім’ї панує злагода, всі поважають один одного і дружно працюють, то і гроші водяться, і достаток є. Недарма в народі казали: «Де одинець – господарству кінець, де сім – щастя всім». Є сім’ї великі і маленькі. Проте кожна повинна вміло господарювати, тобто правильно розподіляти сімейний бюджет.

– Сьогодні на уроці ми дізнаємось про бюджет сім’ї, економію і збереження майна . . А отримані знання стануть вам у нагоді, якщо ви хочете жити у достатку.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Вступна бесіда
  2. Для того, щоб сім’я могла жити у достатку родині потрібні гроші.
  3. Звідки в сім’ї взагалі беруться гроші
  4. Який основний прибуток сім’ї ?
  5. А від чого ще людина може отримувати прибуток? ( виграші, подарунки на день народження, наколядували, нащедрували, здали макулатуру, склотару тощо)

–    Отже, всі гроші, які надходять у сім’ю називають прибутками.

–    Для чого саме людям потрібні гроші? Робимо висновок,що  гроші, за які купуються товари чи оплочуються різні послуги називають витратами.

  • Які витрати є у ваших сімях? ( ……)
  • А на що необхідно в першу чергу витрачати гроші? (на одяг, харчування, житло, комунальні послуги, лікування, проїзд у транспорті…)
  • Разом прибутки і витрати складають сімейний бюджет. У різних сім’ях цей бюджет різний. Як ви думаєте, чому? (різні доходи, витрати, потреби…)
  • Бесіда з елементами розповіді
  •  Коли прибутки сім’ї перевищують витрати, залишається “надлишок” грошей, яким можна розпорядитися по-різному. За ці гроші можна придбати автомобіль, телевізор, квартиру, відпочити на курорті, оздоровитися тощо . У сім’ї бажано мати збереження у такій кількості, щоб у випадку, коли не буде жодних прибутків, за ці збереження можна було б прожити декілька місяців.
  • А ось сім’ї, витрати яких перевищують прибутки, можуть опинитися у скруті.
  • Тому, бажано планувати сімейний бюджет, куди записувати усі витрати та прибутки, щоб знати,  на що витрачаються сімейні гроші.
  • А чи не хотіли б ви допомогти своїм батькам збільшити сімейний бюджет?
  • Для того, щоб збільшити сімейний бюджет існує два шляхи:
  • збільшити доходи;
  • зменшити витрати.
  • Збільшити доходи доволі складно: необхідно шукати додаткові джерела заробітку чи більш високооплачувану роботу… А дітям дозволяють  працювати з 16 років. Тому єдиним виходом для вас (дітей), якщо ви хочете допомогти батькам збільшити сімейний бюджет,  є зменшення витрат (або сприяння цьому).
  • Яким чином ви можете зменшити сімейні витрати? (зберiгати електроенергію чи воду, бережно ставитись до власних речей, іграшок, тощо..)

3. Робота в групах

  • А зараз ми будемо вчитися економити.
  • Ми з вами заздалегiдь уже об’єдналися у групи та обрали командирiв. А зараз ви оберете назви своїм командам. Я запрошую командира 1 групи обрати свою емблему. Отже, ваша команда буде мати назву (Електрончики, Капітошки, Зберігайчики).
  • Я пропоную вам опрацювати поради, як навчитися ощадливості.
  • Команда Електрончиків опрацює поради, як можна зберегти електроенергію.
  • Команда Капітошок опрацює поради по збереженню води, а  команда Зберігайчиків опрацює поради по збереженню тепла.
  1. Купуйте енерголампи, які служать довше, ніж звичайні.
  2. Накип всередині чайника збільшує кількість енергії, необхідної для того, щоб скип’ятити воду. Не забувайте чистити його.
  3. Не ставте гарячі продукти в холодильник.
  4. Вимикайте воду, протягом того часу, як чистите зуби.
  5. Коли миєте посуд, намагайтесь не залишати воду відкритою без зайвої потреби.
  6. Приймаючи душ, витрачається у 5-7 разів води менше, ніж приймаючи ванну.
    1. Утеплюйте вікна та двері (за наявності щілин) – це допоможе зменшити витрати на обігріваючі прилади.
    1. Не закривайте опалюючі прилади (батареї) – це заважатиме теплому повітрю обігрівати приміщення.

Фізкультхвилинка

–    Молодці, а тепер ми трішки відпочинемо.

Встаньте, дітки, потягніться,

Один одному всміхніться.

За щасливий день вчорашній

Ви сонечку поклоніться,

Веретенцем покрутіться.

Раз – присядьте, два – присядьте,

І за парти тихо сядьте.

V. ТВОРЧЕ ПЕРЕНЕСЕННЯ ЗНАНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ У НОВІ СИТУАЦІЇ

1. Розв’язування математичних задач

(робота в групах)

– А як ви вважаєте, знання якого шкільного предмета важливі для ведення бюджету та розрахунку прибутків та витрат?

Тому, зараз у нас буде математична хвилинка.

– Кожна команда отримає картку із економічною задачею. Ваше завдання: прочитати цю задачу в групі і записати її розв’язок на цій же картці. Потім один із представників команди, якого ви оберете,  презентує свої результати.

Задача 1

За 1 рік корова кота Матроскіна дає 3 300 л молока. Телятку Гаврюші потрібно 500 л молока. На особисті потреби вони витратили 800 л молока. Решту вони продали по 8 грн за літру. Який прибуток  кота Матроскіна за рік?

Задача 2

Тато одержав зарплату 7 800 гривень. Мама отримує на 1200 грн менше. Син отримує стипендію, у 5 разів меншу, ніж зарплата мами. Який прибуток сім’ї за місяць?

Задача 3

На комунальні послуги сім’я витрачає 1320 гривень в місяць, на їжу – 1800 гривень, а на інші потреби – 1700 гривень. Скільки вони можуть відкладати на відпочинок, якщо прибуток сім’ї складає – 6 300 гривень?

  • А зараз ми перевіримо, як ви засвоїли отримані знання.
  • То ж я пропоную вам опрацювати наступні поради.
  • Кожна команда отримає по 2 поради,  у які потрібно буде вставити пропущені слова.
  1. Вода в чистому чайнику закипає ….. ніж у брудному.
  2. Працювати за столом краще використовуючи … світло

(швидше, повільніше, денне, свічка)

  • Не забувай вимикати …, якщо ти ними не користуєшся.
  • На зиму потрібно … вікна та двері.

(електроприлади, телефон, міняти, утеплювати)

  • Не забувай вимикати …, коли у кімнаті нікого немає.
  • Перш, ніж іти до магазину, подумай що потрібно купити в першу чергу і скільки на це потрібно …

(світло, воду, людей, грошей)

  • Я запрошую представника 1 (2, 3) команди озвучити свої прислів’я.
  •  

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Погляньте, який гарний великий гаманець прикріплений на дошці. А зараз ми наповнимо його знаннями, які ми отримали на сьогоднішньому уроці. А ваші правильні відповіді перетворяться на золоті монетки, які ви будете класти до цього гаманця.

– То що нового ви дізналися на уроці?

(-   Сьогодні на уроці я дізнався…)

– А ви, шановні гості, бажаєте покласти у наш гаманець достатку трішки своїх монеток?

– Погляньте, який повний гаманець у нас вийшов. А ви хочете, щоб у ваших батьків також були гаманці повні грошей? Тоді ви повинні вдома поділитися з батьками тими знаннями, які ви отримали на уроці.

Видатний письменник Авербах сказав:

Заробити багато грошей – хоробрість,

Правильно витратити їх – мудрість,

Вміти їх зберегти – мистецтво.

  • Тому ми сьогодні сміливо можемо зробити висновок, що мистецтво зберегти гроші полягає у правильному плануванні сімейного бюджету.
  • Мені було дуже приємно з вами працювати. На цьому наш урок завершено. Я дякую вам за увагу.

Поділитись з друзями:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

1 Response

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *