Фрагмент уроку з використанням ігрової діяльності.
Я пропоную вашій увазі фрагмент уроку з української мови з теми «Іменник. Визначення роду іменників».
Мета якого закріплювати вміння учнів визначати рід іменників; уміння розпізнавати рід іменників за родовими закінченнями; розвивати навички самостійно добирати іменники певного роду; виховувати інтерес до вивчення української мови.
Цей уривок показує заключну частину уроку – закріплення вивченого матеріалу. Можна використовувати у 3 та 4 класах.
Упродовж життя людина грає ту чи іншу соціальну роль, що відведена їй у суспільстві.
У дитячі роки гра є основним видом діяльності людини. За її допомогою діти пізнають світ. Без гри дітям жити нудно, нецікаво. В грі діти і підлітки перевіряють свою силу і спритність, у них виникає бажання фантазувати, відкривати таємниці і прагнути чогось прекрасного.
Гра дарує щохвилинну радість, задоволення актуальні невідкладні потреби, а ще – спрямована в майбутнє, бо під час гри у дітей формуються й закріплюються властивості, вміння, здібності, необхідні їм для виконання соціальних, професійних, творчих функцій у майбутньому.
Ігрові завдання дозволять навчити дітей контролювати свої дії, слухати і розуміти інструкції дорослих, коригувати власну поведінку; сприяють розвитку уяви, різних видів мислення, творчих здібностей; допомагають зняти емоційне напруження, створюють сприятливий психологічний клімат в колективі.
Гра поступово та непомітно на уроці переходить у серйозну, плідну роботу. Відповідно до програмових вимог, в доступній формі доносить до свідомості дитини необхідний теоретичний матеріал.
Вчитель: Діти, яку частину мови ми вивчаємо? Згадати все про неї нам допоможе чарівний кубик. Він незвичайний. На кожній стороні розміщене певне питання .На яке ви повинні дати відповідь.(Кубик Блума Іменник).Молодці!
Вчитель: А зараз пропоную вам для подальшої роботи об’єднатися в групи за кольорами. Оберіть колір , який вам до вподоби. Утворюємо групи по певному кольору. Займіть будь ласка свої місця у групах. Перша група займає місце з червоним прапорцем, друга із жовтим і третя із зеленим.
Давайте ознайомимося з правилами гри. Прошу увагу на екран.
Вчитель: Вибираємо спікера і секунданта для кожної групи.
Ваше перше завдання – скласти малюнок із пазлів.
- Представники , що утворилося?(Відповіді.)
- Чи можу я назвати всі ці назви- фруктами?
- До якої частини мови можна віднести ці слова?
- Що у цих іменниках спільного? (Відносимо до загальних назв та вони є неістотами)
Вчитель: У вас утвориться три групи. Утворений малюнок підкаже вам, іменники якого роду добиратиме ваша група – чоловічого, жіночого чи середнього.
- Перша група, іменники якого роду ви добиратимете?
- Друга група , іменники якого роду ви добиратимете?
- Третя група, іменники якого роду ви добиратимете?
- Будьте уважними , дотримуйтесь відведеного часу. Час пішов.
Аналіз гри:
- Скільки іменників певного роду утворила ваша група?
- Чи підтверджують учасники інших груп названу групою кількість слів?
- Яка група справилася найкраще? Яка група посяде перше місце, друге та третє?
Вправа «Портфелик»
А на завершення давайте підведемо підсумки. За допомогою цієї гри ви закріпили певні знання та вміння по визначенню роду іменників. Давайте поміркуємо , де вони можуть стати вам у пригоді . Ви бачите чотири портфелі .Над кожним є свій напис: для інших уроків, для життя, для контрольної роботи, для домашнього завдання. А на партах у кожній групі є стікери. Вам потрібно подумати і вибрати портфель з тим написом , де вам стануть у нагоді отримані знання з цього уроку.