Ігри на уроках української мови

Фрагмент уроку з використанням ігрової діяльності.

Я пропоную вашій увазі фрагмент уроку з  української мови з теми «Іменник. Визначення роду іменників».

Мета якого закріплювати вміння учнів визначати рід іменників; уміння розпізнавати рід іменників за родовими закінченнями; розвивати навички самостійно добирати іменники певного роду;  виховувати інтерес до вивчення української мови.

Цей уривок показує заключну частину уроку – закріплення вивченого матеріалу.  Можна використовувати у 3 та 4 класах.

Упродовж життя людина грає ту чи іншу соціальну роль, що відведена їй у суспільстві.

У дитячі роки гра є основним видом діяльності людини. За її допомогою діти пізнають світ. Без гри дітям жити нудно, нецікаво. В грі діти і підлітки перевіряють свою силу і спритність, у них виникає бажання фантазувати, відкривати таємниці і прагнути чогось прекрасного.

Гра дарує щохвилинну радість, задоволення актуальні невідкладні потреби, а ще – спрямована в майбутнє, бо під час гри у дітей формуються й закріплюються властивості, вміння, здібності, необхідні їм для виконання соціальних, професійних, творчих функцій у майбутньому.

Ігрові завдання дозволять навчити дітей контролювати свої дії, слухати і розуміти інструкції дорослих, коригувати власну поведінку; сприяють розвитку уяви, різних видів мислення, творчих здібностей; допомагають зняти емоційне напруження, створюють сприятливий психологічний клімат в колективі.

Гра поступово та непомітно на уроці переходить у серйозну, плідну роботу. Відповідно до програмових вимог, в доступній формі доносить до свідомості дитини необхідний теоретичний матеріал.

зош №39 Херсон

Вчитель: Діти, яку частину  мови ми вивчаємо? Згадати все про   неї нам допоможе чарівний кубик. Він незвичайний. На кожній стороні розміщене певне питання .На яке ви повинні дати відповідь.(Кубик Блума Іменник).Молодці!

 Вчитель: А зараз пропоную вам для подальшої роботи об’єднатися в групи за кольорами. Оберіть колір , який вам до вподоби. Утворюємо групи по певному кольору. Займіть  будь ласка свої місця у групах. Перша група займає місце з червоним прапорцем,  друга із жовтим і третя із зеленим.

 Давайте ознайомимося з правилами гри. Прошу увагу на екран.

гра школа 39 херсон

Вчитель: Вибираємо спікера і  секунданта для кожної групи.

Ваше перше завдання – скласти малюнок із пазлів.

  • Представники , що утворилося?(Відповіді.)
  • Чи можу я назвати всі ці назви- фруктами?
  • До якої частини мови можна віднести ці слова?
  • Що у цих іменниках спільного? (Відносимо до загальних назв  та вони є неістотами)

Вчитель: У вас утвориться три групи. Утворений малюнок підкаже вам, іменники якого роду добиратиме  ваша група – чоловічого, жіночого чи середнього.

  • Перша група, іменники якого роду ви добиратимете?
  • Друга група , іменники якого роду ви добиратимете?
  • Третя група, іменники якого роду ви добиратимете?
  • Будьте уважними , дотримуйтесь відведеного часу. Час пішов.
Частини мови.Іменник 3-4 класи

Аналіз гри:

  1. Скільки іменників певного роду утворила ваша група?
  2. Чи підтверджують учасники інших груп названу групою кількість слів?
  3. Яка група справилася найкраще? Яка група посяде перше місце, друге та третє?

Вправа «Портфелик»

Вправа «Портфелик»

А на завершення давайте підведемо підсумки. За допомогою цієї гри ви закріпили певні знання та вміння по визначенню роду іменників. Давайте поміркуємо , де вони можуть стати вам у пригоді . Ви бачите чотири портфелі .Над кожним є свій напис: для інших уроків, для життя, для контрольної роботи, для домашнього завдання. А на партах у кожній групі є стікери. Вам потрібно подумати і вибрати портфель з тим написом , де вам стануть у нагоді отримані знання з цього уроку.

Відкритий урок зош 39

Поділитись з друзями:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

You may also like...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *